Google annonsering

Økt salg med Google betalt søk

Google annonsering eller google ads kan, hvis gjort riktig, være en budsjettvennlig måte å oppnå flere salg. Å annonsere på Google er hensiktsmessig for både lokale tjenestetilbydere og nettbutikker. Vår Google ekspert er spesialist på både lokalt betalt søk, og performance markedsføring for nettbutikker. Med effektive tiltak i forhold til kostnader, øker vi salget for din bedrift.

Hva er Google Ads?

Google Ads er en online annonsering plattform som lar bedrifter opprette og vise annonser på Google-søkeresultat sider, og andre digitale plattformer. Ved å benytte Google betalt søk kan annonsører målrette spesifikke søkeord, demografiske data og geografiske områder for å nå målgrupper. Annonser vises basert på en auksjonsmodell, der annonsører byr på søkeord for plasseringer. Man betaler bare når noen klikker på annonsen (kostnad pr. klikk) eller når annonsen vises et visst antall ganger. (Cost-Per-Mille eller CPM) Plattformen gir funksjoner som målretting etter enhet, tidspunkt på dagen og interessekategorier. Google Ads gir omfattende analyseverktøy for å måle kampanje ytelse. Inkludert klikkfrekvens, konverteringer og kostnad per konvertering. Det gir annonsører muligheten til å justere kampanjer i sanntid for å optimalisere resultatene. Google annonsering via betalt søk, er en viktig komponent i digital markedsføring. Som Google ads byrå, bistår vi med rådgivning, strategi og implementering av kampanjer. Kontakt oss for et uforpliktende møte, om hvordan vi kan hjelpe din bedrift.

Vi hjelper deg gjerne!
Kontakt for uforpliktende konsultasjon

Andre tjenester:  Ny nettside  SEO  SoMe  Ny logo  Markedsføringsstrategi  Digital innholdsproduksjon

Google ads versus SEO

Hovedforskjellene på Google annonsering og organisk søkemotoroptimalisering er følgende:

  • SEO fokuserer på å optimalisere nettstedet for å rangere høyt i organisk (ikke-betalt) søk. Google ADS bruker betalte annonser for å vises øverst i søkeresultatet.
  • SEO er en langsiktig strategi som tar tid å bygge opp, men resultatene er bærekraftige over tid. (langsiktig investering) Google annonser gir umiddelbare resultater, men stopper når budsjettet er brukt opp (kortsiktig investering)
  • Søkeoptimalisering forbedrer organisk rangering, og plasseringen er basert på relevans og kvalitet. Google betalt søk vises øverst på siden, merket som annonser, og plasseringen bestemmes ut fra budgivning og kvalitet på annonsene.

Annonsere på Google for lokale virksomheter

Lokale bedrifter bør benytte seg av Google Ads fordi det gir dem muligheten til å målrette annonser mot potensielle kunder i sitt nærområde, øke synligheten på nettet og tiltrekke seg lokal kundebase. Plattformen gir også muligheten til å måle resultater og tilpasse kampanjer i sanntid, noe som optimaliserer annonseutgifter og gir bedre avkastning. Google annonsering gir lokale virksomheter en effektiv salgskanal for å nå målgruppene sine, og konkurrere på lik linje med større selskaper: Samtidig gir det økt potensial for salg og vekst. Skroll AS har lang erfaring med Google Ads for lokale virksomheter. Setter opp målrettede kampanjer fra bunnen. Det sørger for at de som er interessert i bedriftens varer eller tjenester enkelt finner bedriften i Google lokal søk.

Annonsere for nettbutikk

Google er verdens mest brukte søkemotor. Annonsering på plattformen gir nettbutikker muligheten til å nå et bredt publikum. Kampanjene gir muligheten til å målrette annonser basert på søkeord, demografi og atferd, slik at man når ut til spesifikke målgrupper som er interessert produktene. Google betalt søk gir nettbutikker fleksibilitet til å tilpasse annonsekampanjer basert på budsjett, tidspunkt på dagen, og kampanjens overordnede mål. Det gir bedre kontroll over markedsføringsstrategien. Skroll AS har utmerket kompetanse på Google annonsering for store og små nettbutikker. Med kostnadseffektive tiltak, og solid oppfølging sørger vi for økt salg mest mulig kostnadseffektivt.

Google shooping, tekst og display annonser

I utgangspunktet er det tre måter å annonsere i Google søkemotor. Via tekstannonser, shopping og bannerannonsering via display. Shoppingannonser settes opp i Google merchant center, mens display og tekstannonser settes opp i Googels vanlige plattform.

  • Shoppingannonser benyttes for nettbutikker med produktkategorier.
  • Display annonsering markedsfører dine varer eller tjenester på Google sine plattformer.
  • Tekstannonsering (tidligere google adwords) er standard søkeannonser.

Det er viktig å benytte de kampanjer og strategier, som gir best effekt mest mulig kostnadseffektivt. Hvilke metode man bør velge, avhenger helt av type produkter eller tjenester man selger. Men som en standard bør man implementere søkemarkedsføring, før display og bannerannonser. Gjerne rådfør deg med våre konsulenter, for en optimal tilnærming for din bedrift.

Google annonsering og annen digital markedsføring

Skroll AS er et digital markedsføringsbyrå, som hjelper små og mellomstore bedrifter å lykkes med online markedsføring. Vi setter opp en helhetlig markedsføringsplan, implementerer tiltak, utfører analyse og videreutvikling. Bruk kronene der virksomheten oppnår maksimal salgseffekt! Benytt de digitale kanalene, som optimalt øker salget, mest mulig effektivt. Google Ads, søkeoptimalisering, nettsider, sosiale medier, profilering og logodesign. Våre konsulenter fungerer som din eksterne markedsføringsavdeling. Med kostnadseffektive metoder, skaper vi økt salg og omsetning på nett. Kontakt oss for mer informasjon, eller konsultering.

“Penger spart er penger tjent. Finn ut hvordan din bedrift kan kostnadseffektivisere markedsføringsbudsjettet og samtidig øke salgseffekten”

Edvard Vedvik

Google Annonsering